fbpx

Нове українське кіно

Незалежний проект про сучасне українське кіно

кінотеатри

Кіно і ковід: Наскільки впали касові збори в кінотеатрах України і що буде далі

576

З якими результатами українські кінотеатри працюють після карантину і які у власників мереж подальші прогнози.

Як тільки 2 липня в Україні пом’якшили карантинні заборони для кінотеатрів, більшість з них після 3,5 місяців простою повернулися до роботи. Однак глядачі все ще не поспішають повертатися в зали. RAU підготувало матеріал про те, що наразі відбувається в кінотеатральній індустрії. “Нове українське кіно” обрало з матеріалу головне.

“Після відновлення роботи глядачів прийшло в кінотеатри в десять разів менше”, – про таке падіння відвідуваності говорить Роман Романчук, СЕО Multiplex – найбільшої мережі кінотеатрів України (24 кінотеатри в 12-ти містах). Більш оптимістична оцінка ситуації у Дмитра Деркача, співвласника Планети Кіно. За його словами, відвідуваність кінотеатрів рази в три нижче, ніж у липні минулого року.

В цілому ж, в липні цього року ситуація на українському ринку кінопрокату дуже важка. Всього за липень(з 2 по 29 липня) українські кінотеатри зібрали в касу 21,7 млн грн і продали 229 600 квитків. Це тільки 9,6% від липневої каси аналогічного періоду минулого року: в 10 разів менше. При цьому треба враховувати, що літо завжди було низьким сезоном для кінотеатрального бізнесу.

Туманне майбутнє

“Ми зараз працюємо за сценарієм, який знаходиться в блоці “песимістичний”, але трохи краще, ніж “самий песимістичний”, – говорить СЕО Multiplex Роман Романчук. За оцінкою топ-менеджера, товарообіг мережі впав на 80-90% порівняно з липнем минулого року.

“На той період, коли не працювали, ми несли значно менші збитки, ніж ті, що будемо нести зараз”, — вважає Сергій Зленко, співвласник столичного кінотеатру Boomer. За його оцінкою, кінотеатр у липні цього року спрацював у 5,5 разів гірше, ніж у липні минулого. І якщо під час карантину кінотеатр, оформивши простій, отримував допомогу від держави по виплатах персоналу, то тепер, у зв’язку з початком роботи, таку допомогу отримувати вже не буде. “Фактично кінотеатральний бізнес має 100% витрат при падінні доходів у 6-10 разів”, — зазначив Сергій Зленко.

кінотеатри

Поки чітких прогнозів про те, що буде з кінотеатрами восени і взимку, гравці ринку не дають. Пояснюють це відсутністю необхідних даних. А це насамперед – яким буде репертуар, а точніше – чи будуть прем’єри голлівудських блокбастерів найближчим часом.

В очікуванні прем’єр

Всю весну і початок літа голлівудські продюсери постійно переносили дати прем’єр двох очікуваних блокбастерів “Тенет” Крістофера Нолана і “Мулан” Нікі Каро, надалі переноси тривають.

“На жаль, всі гучні прем’єри перенесені. Ми дуже сильно залежимо від ситуації в США, Китаї, Великобританії. Студії орієнтуються на великі країни і на кількість кінотеатрів, які повернулися до режиму нормальної роботи”, – пояснює Дмитро Деркач.

Але проблема заповнюваності залів полягає не тільки у відсутності гучних прем’єр і страху у частини людей до громадських місць. Причина також в діючих обмеженнях, при яких дозволено лише 50% завантаження кінотеатрів. У мережі Оскар відзначають, що мінімальна вигідна заповнюваність залів для кінотеатрів – не менше 70% на вечірніх сеансах.

Крім того, у кінотеатрів істотно збільшуються додаткові витрати – на забезпечення співробітників засобами захисту, дезінфекцію, додаткове прибирання.

кінотеатри

Важкий період відновлення

Ринку кінотеатрів України прогнозують важкий період відновлення, який буде залежати від двох основних факторів. Перший з них – розвиток ситуації з пандемією коронавірусу. Якщо не буде другої хвилі карантину, ринок може стабілізуватися до зими – такі прогнози дає співвласник Планети Кіно Дмитро Деркач. “Можу сказати, що всім буде дуже важко наступні 3-5 місяців”, – говорить він.

Другий фактор, що впливає на відновлення ринку кінотеатрів, – це подальший вихід нових прем’єр. Враховуючи перерву в роботі кіностудій через пандемію, кіномережі зіткнуться з нестачею гучних касових фільмів і далі.

“Частина блокбастерів вже перенесена на кінець 2020-го і 2021-й. А якісний контент – головна умова відвідуваності кінотеатрів”, – каже власниця кіномережі Оскар Ірина Зоря.

Читайте також

Роман Романчук, CEO Multiplex: Український контент отримав шанс на другу спробу