fbpx

Нове українське кіно

Незалежний проект про сучасне українське кіно

Multiplex

Роман Романчук, CEO Multiplex: Український контент отримав шанс на другу спробу

569

Генеральний директор мережі кінотеатрів Multiplex Роман Романчук про повернення українських фільмів в кінотеатри, нові карантинні норми в залах та зміни, які відбудуться на кіноринку України.

В минулий четвер, 2 липня, після майже чотирьох місяців простою, в Україні відкрилися кінотеатри. Як швидко кінотеатральна індустрія відновиться після послаблення карантину, який український контент показуватимуть і які зміни чекають на український кіноринок, в інтерв’ю Liga.net розповів генеральний директор мережі кінотеатрів Multiplex Роман Романчук. “Нове українське кіно” публікує найцікавіші тези з нього.

Про нові правила відвідування кінотеатрів

В першу чергу, продаж квитків в шаховому порядку. Якщо квитки придбали, наприклад, родичі або пара, їм немає необхідності дотримуватися соціальну дистанцію. За великим рахунком покупка двох квитків для них прирівнюється до покупки чотирьох крісел.

У фойє кожного кінозалу стоїть санітайзер, дотримується обов’язковий масочний режим і температурний скринінг для співробітників, а також масочний режим для дітей, які перебувають у фойє. Multiplex також буде максимально стимулювати cashless-покупку квитків онлайн.

Про майбітні збитки

Це буде залежати від готовності людей відвідувати кінотеатри, їх реакції на наявний контент. Якщо наповнюваність кінотеатрів буде повна з 50%, орендодавці на цей період часу підуть на гнучкі умови оренди, а це основна стаття витрат у бюджеті кінотеатрів, то ми зможемо вийти в плюс.

Якщо ж оренда збережеться в повному обсязі, а відвідуваність буде нижче 50%, то з високою часткою ймовірності ми підемо в збитки. Але є і хороші новини – деякі ТРЦ вже погодилися на низьку орендну ставку після відновлення роботи, з 2 липня і до кінця цього року.

Про повернення українських фільмів в кінотеатри

Національний контент в Україні не дуже добре розвинений, тому успіх відвідуваності кінотеатрів дуже залежить від голлівудських прем’єр. Безумовно, український контент зараз виглядає набагато краще, ніж вісім років тому, але його мало і за якістю він займає не найсильніші позиції.

Що будемо показувати? Український контент: повтори успішних релізів “Ціна правди”, “Захар Беркут”, “Котики”, “Черкаси”, а також деякі релізи, яких ще не було в прокаті.

Повторювати будуть тільки успішні релізи, і на них йде аудиторія, яка їх не бачила. Український контент, у якого зазвичай недовге прокатне життя, отримав шанс на другу спробу.

Ціна правди

Кадр з фільму “Ціна правди”

Про відновлення кінотеатральної індустрії

За найоптимістичнішими сценаріями індустрія буде відновлюватися наступні півтора року. До 2022 року вийдемо на рівень докарантинного періоду.

В один карантинний день збитки мережі Multiplex доходили до 350 000 гривень. Виходячи з цього, можна порахувати збитки за час карантину.

У кожного кінотеатру вже є набір простроченої кредиторської заборгованості. Перші грошові потоки будуть спрямовані на підтримку інфраструктури, на зарплати, оренду та комунальні послуги. У другій черзі стоятимуть реструктуризація боргів попереднього періоду. Решту, якщо вона буде, – направимо на розвиток нових проектів.

Ми живемо в шести сценаріях, і кожен з них відрізняється рівнем падіння дохідної частини. Найпесимістичніший – це 90% падіння, найоптимістичніший – 60%.

Про плани на переїзд через неможливість домовитися з ТРЦ

З високою часткою ймовірності ми переїдемо з одного з ТРЦ у Києві. Там вкрай складна ситуація. Ми були готові практично на всі умови, які нам висунув торговий центр. Але на останньому етапі нам висунули ще одне – переобладнати кінотеатр, виходячи з побажань ТРЦ, і проінвестувати в це 40 млн грн. Таких грошей у нас немає.

Всі спроби домовитися, пропозиція зробити реконструкцію через кілька місяців після виходу з карантину, ТРЦ не приймає.

multiplex

Про нові проєкти мережі Multiplex

В нас немає стратегії йти повністю в продуктовий рітейл, але є напрацювання. Будуть проєкти сегменту Food and Beverage, нові категорії контенту, зокрема, проведення івентів на базі кінотеатрів.

Це будуть або проекти by case basis – тимчасові проекти, або глобальне стратегічне партнерство. Заявити конкретно з ким і коли або розповісти більше – не можу. Оскільки всі проекти зараз на стадії розробки. У якихось випадках я обтяжений партнерськими домовленостями – зобов’язаний анонсувати інформацію одночасно з партнером.

Ми також допускаємо об’єднання з онлайн-платформами, але це рішення не на поверхні. Онлайн кіноринок непростий, досить високобюджетний, тому зараз ми не станемо купувати або об’єднуватися з онлайн-платформою.

Цього року відкриємо тільки один новий кінотеатр Multiplex – у Києві в ТРЦ Retroville. Якщо все буде в порядку, то відкриємося в середині серпня.

Про зміни кіноринку в Україні після карантину

Все більше контенту буде споживатися через девайси, кінотеатр буде конкурувати з онлайн-платформами за час глядача і намагатися залучити їх новим інтертейментом. Контент тепер буде не єдиним приводом сходити в кінотеатр. Кількість опцій на території кінотеатру буде збільшуватися – це і розширення сегменту Food and Beverage і організація заходів, які не пов’язані з кіно.

Джерело: Liga.net

Читайте також

За підсумками пітчингу: 7 нових фільмів, які отримають від Держкіно фінансування