fbpx

Нове українське кіно

Незалежний проект про сучасне українське кіно

Марина Кудерчук Держкіно

Марина Кудерчук: “Кіно повинне приносити гроші або показувати гарні результати на фестивалях”

543

Нова очільниця Держкіно Марина Кудерчук дала своє перше велике інтерв’ю. Вона розповіла про те, чим займається зараз на своїй посаді і яким стрічкам даватимуть фінансування. Обрали найголовніше.

Майже три місяці пройшло з тих пір, як Держкіно очолила Марина Кудерчук – екс-заступниця губернатора Запорізької області, яка раніше керувала “Кіноконцертним залом імені О. Довженка” у Запоріжжі. Днями на Yabl вийшло її перше велике інтерв’ю, в якому вона розкрила свої позиції щодо бачення розвитку української кіноіндустрії та подальші плани. “Нове українське кіно” вибрало з нього головне.

Про те, чим займається зараз у Держкіно

Конкретно зараз триває конкурс на відбір короткометражних та повнометражних фільмів-дебютів. Днями ми офіційно запустили видачу прокатних посвідчень для кінотеатрів у електронному вигляді. Зараз тестуємо сервіс.

Запускаємо оновлений сайт Держкіно та YouTube-канал, де будемо викладати українські фільми, створені за підтримки Держкіно. Як ви могли помітити раніше, на YouTube агентства були розміщені тільки трейлери та відео засідань Ради з державної підтримки кінематографії. Зараз же там можна буде безкоштовно подивитись українські короткометражки та повні метри, деякі з яких дуже мало йшли у прокаті, а потім “лежали на поличці” роками.

Ще одне наше оновлення – серія майстер-класів “Від майстрів для початківців” за участі українських сценаристів, режисерів та продюсерів. Скоро викладемо уроки від режисера Любомира Левицького та продюсера Володимира Яценка.

Про те, чи очікувати підтримки українського кінематографу і в якому вигляді

Говорити про сприяння у виробництві ми зможемо тільки тоді, коли буде пом’якшення карантину. Ми починаємо переговори з регіональними телеканалами, з онлайн-платформами і пропонуємо їм розміщення українських стрічок. Гадаю, що ми недооцінюємо важливість регіонального телебачення – у кожній області в середньому 5 каналів.

В усіх містах України святкують День міста. В рамках таких фестивалів можна робити презентації нових стрічок, аби привертати до них увагу. Але треба дочекатись 13 квітня, аби розуміти, чи буде в Держкіно бюджет на такі заходи. 

Про кошти на “девелопмент” і серіали

Я усвідомлюю важливість цього питання, адже дуже часто виникає цікавий задум, але грошей на те, щоб написати сценарій, провести попередню підготовку немає. На жаль, законодавством зараз не передбачено виділення грошей на девелопмент.

Як відомо, серіали дорожчі у виробництві. На один епізод можна витратити стільки ж, скільки й на повнометражний фільм. Тому, якщо нам виділять недостатньо грошей, то серіалам доведеться трохи почекати.

Про те, на які фільми виділятимуть кошти  

Україні потрібне різноманітне кіно. Існує потреба глядача в анімації, дитячих та сімейних фільмах, на які можна піти всією родиною, наприклад, “Я, ти, він, вона”, “Скажене весілля”, “DZIDZIO Контрабас”, “Викрадена принцеса”. Їх збори служать доказом популярності таких стрічок. Таких стрічок повинно бути більше.

Держкіно виділяє кошти з надією на те, що вони повернуться. Кіно повинне приносити гроші або показувати гарні результати на фестивалях, а в ідеалі – і те, і інше.

Про те, кому Держкіно виділятиме фінансування

Ми будемо більш прискіпливо розглядати тих, хто претендує на фінансування. Якщо у продюсера в доробку 10 стрічок, і жодна з них не стала комерційно успішною, не звернула на себе увагу на фестивалях, то ми добре подумаємо перед тим, як черговий раз виділяти кошти на проект цієї особи. В таких випадках я задумуюсь: можливо, людина не тим займається? Може, їй ще вчитись потрібно? Ми хочемо давати кошти тим, хто вже знає, як їх ефективно витратити, а не платити за “навчання” безпосередньо на знімальному майданчику. Тільки реальні успіхи мають значення. Зважати на ім’я під час конкурсного відбору ми не будемо.

Будемо дивитись на те, що створила людина протягом останнього п’ятиріччя.

У них (дебютантів, – прим.) зазвичай є короткометражки, дипломні роботи. Будемо оцінювати їх, а потім вже вирішувати, чи варто давати новому проекту фінансування.

Про оновлення Держкіно в кінці 2020 року

Я вважаю, що експерти мають відрізнятись і за професіями, і за віком. З усією повагою до метрів, Раді потрібна “свіжа кров”, креативне та вільне бачення. Будемо ще більше залучати таких людей.

Про себе та ставлення до попередників

Я гадаю, що ще під час конкурсу Держкіно в мене була перевага перед іншими кандидатами: я – єдина людина, котра має освіту в держуправлінні та 15 років досвіду на держслужбі. Як на мене, це немало і важливо для майбутньої роботи.

Окрім того, я, на відміну від багатьох управлінців, не залежна від жодного продакшену, а тому можу гарантувати об’єктивну та справедливу оцінку. Якщо продюсери прийдуть в Держкіно з якісним, детально пропрацьованим проектом, то я робитиму все, аби його підтримати. У мене немає упередженого ставлення до когось чи до якогось жанру. Можливо, саме цього не вистачало раніше. Можливо, десь діяли зацікавлені люди. Я не зацікавлена ніяк.

Джерело: Yabl

Читайте також

На що Держкіно витрачало гроші у 2019-му і хто з виробників повернув йому найбільше коштів?