fbpx

Нове українське кіно

Незалежний проект про сучасне українське кіно

“Ми зняли фільм. Що нам робити, щоб про нього дізнався глядач?” – відповідають експерти

692

Щорічно в український прокат виходять сотні кінофільмів, яким потрібна відповідна бюджетам промоція. Одним з головних каналів для просування кінопроєктів є інтернет, однак, правильна організація рекламної кампанії фільму через цифрові канали – вельми нетривіальне завдання.

Як правильно провести підготовчу роботу і саму кампанію по просуванню фільму в інтернеті, порталу “Нове українське кіно” розповіли лектори нового курсу від Terrarium – платформи для сценаристів, де авторам допомагають розвинути власний проєкт. «Як промотувати кіно» – теоретично-практичний курс для тих, хто хоче комплексно зрозуміти процес промоції фільму. 

У цій статті представлені думки лекторів проєкту – спеціалістів у сфері кіно та маркетингу. Матеріал охоплює всі процеси створення кампанії – починаючи з попереднього аналізу і закінчуючи оцінкою ефективності проведення рекламного проекту.

То ж, що робити, щоб про фільм дізнався глядач?

Вдала промокампанія завжди починається зі стратегії. Тася Пугач, спеціалістка з комунікацій, ділиться власним досвідом запуску першої промокампанії:

«Коли я написала та виграла перший грант від канадського Фонду підтримки місцевих ініціатив для проєкту, де я працювала, я не заклала у бюджет жодної гривні на просування. Це був 2016 рік, соціальний проєкт «Діти та військові», який втілювали на Донбасі Наталя Ворожбит та Георг Жено разом із нашим тоді діючим Театром Переселенця. 

Ми не заклали жодної гривні на друк афіш або просування у соцмережах. Тож, надалі усьому довелось вчитись на власних помилках».

На курсі вона розповідатиме про PR грантових проєктів та підготовка PR стратегії у гранті, а поки радить:

«Якщо ви вперше взялись за просування фільму, і не мали до цього ніякого досвіду, почніть із питань: 

  • хто буде дивитись ваш фільм?
  • на кого він розрахований?
  •  хто захоче піти на нього в кіно або подивитись онлайн?

На мою думку, саме чітке визначення меседжів та розуміння аудиторії для якої ви працюєте, допоможе вам досягти успіху. Тобто донести інформацію про ваш фільм саме тій частині аудиторії, яка його потербує. Розуміючи аудиторію, ви зможете правильно обрати ЗМІ та стейкхолдерів, які будуть розповсюджувати інформацію про ваш фільм. Без розуміння аудиторії неможливе й успішне просування».  

Про першочергові завдання зазначає і Максим Бєлов, Зараз Максим займає посаду директора по маркетингу OLL.TV . За спиною у нього 20+ років досвіду в маркетингу, маркетингові комунікації в Нова Пошта, нове позиціонування  Планети Кіно «Це ЩОСЬ» і перша, найбільша кампанія в її підтримку на ринку кінотеатрів України та інші не менш гучні проєкти!

«В першу чергу, ще на стадії виробництва необхідно врахувати витрати на маркетинг. Ви можете зробити геніальний продукт, але без грамотного просування про нього ніхто не дізнається. І ці витрати потрібно додати до вартості виробництва. Ніяке «вирішимо потім скільки витрачати на маркетинг» або «витратимо за залишковим принципом” тут не працює. Ви повинні чітко розуміти скільки готові витратити на просування і планувати ваш виробничий цикл, в тому числі виходячи з цього. 

Так як багато витрат можна здешевити, якщо імплементувати їх в графік виробництва. Наприклад, якщо для промоційного ролика вам потрібні складні декорації, які є у фільмі, спочатку ефективніше поєднати зйомку змін для фільму і для промо. Крім того, вже на стадії виробництва ви повинні розуміти ЯК і ЩО хочете розповісти глядачеві про фільм. Чи не поміщає також розуміння ХТО ваш глядач. Які герої головні, який тон оф войс, як уникнути спойлерів в промо і так далі. Що стосується бюджету просування, все залежить виключно від його стратегії. У Голлівуді витрати на маркетинг деяких фільмів часто можуть досягати до 50% від виробництва».

Тетяна Мала, комунікаційниця фільмів  «Погані дороги», «Земля блакитна, ніби апельсин», “Атлантида”, у минулому PR-директорка кінокомпанії «Артхаус Траффік», розповідатиме на курсі про роботу з медіа. Про важливі аспекти промо вона  каже так:

«Промотування фільму це комплексне завдання, яке часто відкладають на останній допрем’єрний період перед стартом прокату і в результаті не розуміють, що пішло не так, коли глядач не доходить у кіно. Тому перша моя порада – це НЕ недооцінювати важливість цього сегменту роботи, і ще на етапі підготовки до зйомок та пошуку бюджету закладати потрібні кошти і на промо також, міжнародне і внутрішнє. 

Друга порада також стосується своєчасності —  це розробити детальний план для кожного з етапів життя фільму: пітчинг, зйомки, фестивальне життя, кінотеатральна прем’єра, онлайн-прем’єра, інші комунікації – все це має свою специфіку і передбачає важливі кроки, від виконання яких залежить кожний наступний етап і рівень очікуваності фільму в цілому. Включаючи такі деталі як визначення цільової аудиторії фільму, підготовку повного промо-пакету і так далі. 

Третя порада стосується команди. Через різні причини на нашому ринку практикується думка, що з повним циклом промоції фільму на всіх етапах легко впорається одна мультизадачна людина. Але це не так. Для продуманного, більше того, справді ефективного промо потрібна команда. Це досвічені смм-менеджер, pr-менеджер, маркетолог, таргетолог, копірайтер, дизайнер, фотограф, і це не остаточний список в ідеальному світі промоції. Велика помилка вимагати навіть від класної компетентної людини відповідати за всі напрямки роботи».

«Ідея курсу народилась із потреби в розумінні комплексного промотування кіно в Україні. Ми вирішили зосередити увагу на темах, які будуть корисні продюсерам, режисерам та піарникам (в тому числі початківцям), які хочуть зрозуміти механізм перевірки роботи комунікаційників свого продакшну » — додає програмна менеджерка Terrarium та співорганізаторка курсу “Як промотувати кіно” Олександра Сорохан.

Сподіваємось, поради від лекторів курсу стануть вам у нагоді. Якщо ж ви вирішили зайнятися цим питанням серйозніше та ґрунтовніше, нагадуємо, що придбати квиток на увесь курс чи окремі лекції  «Як промотувати кіно» можна до 7 липня включно!

Авторка: Поліна Геращенко