fbpx

Нове українське кіно

Незалежний проект про сучасне українське кіно

Режисер Роман Перфільєв: в «Безславних кріпаках» екшн знято в стилі Джекі Чана

552

Вже 24 грудня відбудеться прем’єра пригодницького екшену «Безславні кріпаки». Режисер фільму Роман Перфільєв розповідає про створення стрічки та пояснює, чи дійсно в ній багато від Тарантіно.

Правила самурая прості: битися на двох мечах, тренуватися по півдоби і не нариватися на неприємності заради почуттів. Але як виконати бодай одне, коли твоє ім’я Тарас Шевченко, твою дівчину мордує поганець, а твій наставник лупцює тебе, аби натренувати залізну волю? Доведеться стати самураєм за 2 дні – говориться в офіційному описі фільму «Безславні кріпаки».

Як прийшла ідея зробити із Кобзаря самурая та яким вийшов фільм на думку режисера, в інтерв’ю порталу «Нове українське кіно» розповів режисер та сценарист стрічки — Роман Перфільєв.

– Через пандемію прем’єри фільмів продовжують масово переносити. «Кріпаків» ця участь також не оминула. То коли чекати на вихід фільму – 31 грудня чи все ж 24 грудня?

– 24 грудня. Справа в тому, що інформація про локдаун з’явилася нещодавно, тож вирішили стартувати раніше.

– Два роки назад сценарій «Тарас Шевченко: Перший самурай» виборов перше місце серед повнометражних фільмів під час конкурсу патріотичного кіно, отримавши державне фінансування від Міністерства культури України. Назвіть три речі, які найбільше вплинули на перемогу?

– Оригінальність, вражаюча презентація у другому турі та імідж продюсера (Юрій Мінзянов, – прим.).

– Чому пізніше змінили назву?

-Коли промо-продюсер побачив стрічку, то помітив, що вона не зовсім про Шевченка. Вони обговорили це питання з дистриб’ютором і вирішили, що ім’я Кобзаря може викликати асоціації з класичним кіно. Вирішили зіграти на фішці (режисера Квентіна) Тарантіно «Безславні виродки». Були й інші варіанти назви, наприклад, я пропонував «Лють Кобзаря».

– Чи дійсно у фільмі будуть відсилки на роботи режисерів Квентіна Тарантіно та Акіри Куросави, чи це також лише частина промо?

– Я не такий кіноман, щоб дивитися Куросаву і, навіть, не всі фільми Тарантіно дивився. Можливо хтось віднайде в фільмі відсилки ще й до «Індіана Джонса», до інших фільмів. Сьогодні все настільки змішалося, що коли ти хочеш зробити свіжий контент, змішуєш несумісні речі. Відсилки будуть, тому що все вже знято і все вже написано. Але спеціально я ніяких відсилок не закладав.

безславні кріпаки

– Ви виступили не лише як режисер, але і як сценарист фільму. Як з’явилася ідея представити постать Тараса Шевченко у такому незвичному амплуа – образі самурая?

– З Революції Гідності. Я побачив Шевченка в образах космонавта, хіпстера, байкера, і тоді подумав, що класно буде зробити кіно-комікс, де Тарас Шевченко буде самураєм. Ідея лежала на поверхні.

– Розкажіть про роботу над фільмом: найскладніша сцена, найбільше дублів?

– Екшн-сцени були найскладніші, тому що в них мали відігравати актори. Але ж актори – не каскадери, їм важче. Це займало більше часу на майданчику. В одній сцені Тарас Шевченко б’ється з азіаткою у бараку. Дівчина кидає в нього смертоносне віяло. Ми багато диміли, всі були в сажі, не було чим дихати. Ще до коронавірусу знімальна група сиділа в респіраторних масках по 12 годин.

– А взагалі каскадери були задіяні чи всі екшн-сцени відіграли актори?

– Каскадери були задіяні в ролі ніндзя, охоронців японського пана. Але в принципі картина вийшла камерна. Бюджет на історичне кіно такого плану із екшном був невеликий.

– 28 млн. грн, вірно?

– Так.

трейлер Безславні кріпаки

– По трейлерам фільм виглядає динамічно. То насправді це камерна картина?

– Сам екшн камерний. У фільмі не буде натовпу людей, як в «Захарі Беркуті» (бюджет фільму Ахтема Сеітаблаєва – 75 млн. грн, – прим.). Там була задіяна масовка і спецефекти. В «Безславних кріпаках» екшн буде в стилі Джекі Чана з поєдинками один на один, дуелями. В плані динаміки фільм нічого не втрачає. Розуміючи, що я не отримаю на історичну картину багато грошей, я намагався зробити камерну історію при тому, щоб вона була динамічною.

– Хто працював над сценами битв?

– Це команда X Stunt Team, яка працює на ринку вже багато років. В тексті сценарію вже всі рухи були описані, їх задача була поставити хореографію красиво.

– Як під час зйомок поєднували Дикий захід і часи українського кріпацтва?

– В сценарії не було вказано, що у персонажів будуть револьвери. Це вже моє режисерське бачення. Так як вся стрічка пронизана змішанням культур – японської, єврейської, козацької і європейської, – то я подумав, що револьвери можуть бути доречними. Вони посилили екшн і виглядають екзотично. Капелюхи і одяг, в принципі, українські, але я просив якимось деталями зробити їх більш західними.

– Над поєднанням культур працювали експерти чи це було творче режисерське бачення?

– Тільки кінематографічне бачення. Я сказав, що мені не треба життєвої правди тут. В першій сцені літають ніндзя, що тут можна додати? В такому жанрі є багато творчої свободи, тому я свідомо йшов на створення такого відірваного від реальності світу.

– У фільмі герої борються за свободу українського народу. Тема фільму на часі чи це просто розважальне кіно?

– Ця тема і в Україні, і світі буде ще актуальною довго. Це тема соціальної нерівності. Вона була і буде. Найважливіше для мене було знайти форму, як її подати цікаво.

роман луцький

– Як обирали акторів на головні ролі?

– Роман Луцький був буквально відразу затверджений. Я прийшов до продюсера з ідеєю, щоб саме він знявся у фільмі. По-перше, він хороший актор, по-друге, він максимально схожий на молодого Тараса Шевченка. Решту акторів затверджували на пробах.

– В один рік виходять і «Толока» Іллєнка, і «Тарас. Повернення» Денисенка, і тепер от «Безславні кріпаки», пов’язані із Кобзарем. Бокс-офіси перших двох не досягли навіть 1 млн. грн. Чи вдасться фільму про Шевченка, знятому у жанрі пригодницької комедії, досягти більшого успіху?

– Безумовно наш фільм має більше комерційного потенціалу в прокаті, тому що у нас є екшн і по трейлеру видно, що це розважальний контент. Я цим фільмом хотів відкрити нову нішу, надихнути кінематографістів, креативних творчих людей на свіжі, нові концепції.

– Що потрібно, щоб глядач масово пішов в кінотеатри на українське кіно?

– Концепція, яка буде зрозуміла глядачеві і, при цьому, інтригувати. Якщо в одному реченні опису фільму вдається заінтригувати глядача і вказати на потенціал зростаючих ставок другого-третього акту, переконати, що це буде прикольно, весело, страшно в залежності від жанру, то з’являється великий потенціал.

– Глядач часто скаржиться, що після кінотеатральної прем’єри потім ще довгий час фільм ніде не можна знайти. Яка історія чекає на «Безславних кріпаків» після кінотеатрів, вже відомо?

– Це питання до продюсера, я вже в просуванні фільму не беру участь. Думаю, що після прокату буде якийсь рух.

Режисер Роман Перфільєв

Режисер Роман Перфільєв під час прес-показу фільму

– Музичний супровід до фільму написав відомий за Netflix європейський композитор Dario Vero. Головний саундтрек записала популярна реп-виконавиця Аліна Паш. Ще один з саундтреків до фільму виконала голлівудська віолончелістка Tina Guo – відома за кінохітами «Пірати Карибського моря». Чи можна буде почути окремо добірку саундтреків на музичних платформах? (як це зробили, наприклад, з саундтреками до «Номерів»)

– Я не підходив до питання, як це робить Квентін Тарантіно, який складає плейлист до свого фільму. Але у тій же «Мерзенній вісімці» йому писав музику композитор Енніо Морріконе. Це не треки, які можна заслуховуватися, танцювати. Це композиції, які просто мають певні акценти, ліди, саунд-дизайн. Цю музику не будеш слухати в машині. Наша історія більше схожа на цей випадок. Але якщо цікаво, то саундтрек вже викладений на iTunes.

– Раніше ви анонсували, що наступний ваш фільм буде знято за мотивами повісті Миколи Гоголя «Страшна помста». На якому етапі проект?

– Сценарій лежить, припадає пилом. Продюсери подавали його на пітчинг Держкіно, і коли він пройшов у другий тур, його вирішили зняти з якихось своїх причин. Напевно, були інші проєкти, більш привабливі для комісії. Думаю, більше не буде ніяких рухів з цим сценарієм, хоча хто знає.

– Чи маєте ще якісь творчі плани?

– Намагаюся писати фільм жахів. Це сучасна історія. Роблю начерки, знайомлюся з героями, хочу зрозуміти, які ставки їх чекають у другому і третьому акті.

– Чи є планка успіху у “Безлавних кріпаків”, у разі проходження якої ваші проекти отримають зелене світло?

– Мені здається, що ні. Вже є приклади, коли фільми одного режисера добре проходили в прокаті і брали міжнародні нагороди, але потім продюсер та режисер не отримували на наступну картину фінансування. Це все велика лотерея.

– Існує теза, що українське кіно стало за останні роки набагато кращим, але його все одно неможливо дивитися. Яка ваша думка стосовно цього?

– Потрібно розуміти, що є жанрові картини. Вони поки не зовсім глядабельні, є до чого рости. А є авторські фільми – вони цікавіші, тому що хоча б візуально це кіно глядабельне. Але тут інша проблема: авторське кіно український глядач з вулиці оцінювати не компетентний. Потрібно дивитися просто на його фестивальні заслуги.

Читайте також

Режисер Вацлав Маргоул про “Пофарбоване пташеня”: Мій фільм – поза часом