fbpx

Нове українське кіно

Незалежний проект про сучасне українське кіно

Безславні кріпаки

Роман Перфільєв, режисер фільму “Безславні кріпаки”: Це абсолютне комікс-кіно, атракціон

907

Режисер та сценарист історичного пригодницького екшену “Безславні кріпаки” Роман Перфільєв про виникнення ідеї фільму, тарантіновський дух та про трек Alina Pash у тизері.

Пригодницький екшен “Безславні кріпаки” Романа Перфільєва, який очікується в українських кінотеатрах восени 2020 року, об’єднає самураїв, Дикий захід і українських кріпаків. В інтерв’ю інтернет-виданню Телекритика режисер Роман Перфільєв розповів про зміну назви фільму, про Шевченка-супергероя та кінохейтеров.“Нове українське кіно” вибрало найцікавіше.

Про виникнення ідеї фільму

Ідея “Безславних кріпаків” прийшла мені після Революції гідності, коли я побачив, в яких незвичайних іпостасях постає Шевченко на плакатах українських художників. Мені захотілося розповісти про нього свою історію. Озброївшись катаної і револьвером, Шевченко-самурай каратиме нагадав, рятувати кохану, а в перервах між боями – навіть шанує вам свої вірші в хасидському Лапсердак.

Про реалізацію проєкта

Коли сценарій був повністю закінчений, я показав його продюсеру Юрію Мінзянова. Тут дуже вчасно стартував конкурс патріотичного кіно при Мінкульті. Юра запропонував податися на нього і все сталося якнайкраще: журі оцінило наш креативний концепт і проект виграв.

Про зміну назви фільму

До недавнього часу фільм дійсно був заявлений як «Тарас Шевченко: перший самурай», але ми зійшлися на думці, що хочемо ще точніше передати дух і естетику фільму. Наше нову назву “Безславні кріпаки” дає зрозуміти, що «в справі» тепер відразу кілька борців за свободу. Звичайно, в центрі історії залишається Шевченко.

Безславні кріпаки

Про образ Шевченка у фільмі

Ми показуємо Шевченка майже супергероєм, борцем за свободу. У культурі наступила епоха метамодернізм, герой розкривається поза часом і в такому іронічному ключі зрозуміла і близька молодого глядача. До того ж, сам Шевченко завжди був новатором. Щось мені підказує, що йому б сподобалася наша історія.

Про жанр фільму

Це мультижанрова історія з елементами комедії, екшна, фантастики і мешап. Якщо спробувати найбільш точно позначити жанр, вважаю, це пригодницький екшн, де глядачеві буде чому здивуватися і над чим посміятися.

Про “самурая” Сергея Стрельникова

Він виявився дуже схожий на Шевченка. Коли я писав сценарій, я спочатку думав віддати йому головну роль. Над зовнішнім чином кожного актора ми працювали разом з художниками, але в маскування Стрельникова під японця не було необхідності. Глядач зрозуміє чому, подивившись фільм.

Безславні кріпаки

Про аудиторію фільму

Це абсолютне комікс-кіно, атракціон, жива іронічна стрічка, яка орієнтована на молодого глядача, любителя кіноновинок. Але, також, у фільмі є моменти з 90-х: з серії фільмів «Золотий вік кунг-фу», «Літаючій гільйотини», «Майстрів Шаоліня», «П’яного майстра» з Джекі Чаном, які можуть викликати ностальгію і у тридцятирічних.

Про прогноз по зборах

Я вірю в те, що роблю. Коли ти не розраховуєш зібрати касу, краще знімати для фестивалів або “в стіл”, а не залучати команду з такої кількості професіоналів. Якщо ви чекаєте від мене чіткого прогнозу по зборах, то він залишається за продюсерами. Я, як художник, хотів зробити щось нове, свіже, і вважаю, що нам це вдалося.

Про дублі для діалогових сцен

У нас було всього 38 робочих змін. Це ігровий фільм з безліччю складних постановочних екшн-сцен, а ось діалогові сцени виходили вдало з першого-другого дубля.

Безславні кріпаки

Про мову у діалогах

Її я не стилізував під ті часи з двох причин. По-перше, я не знаю, як тоді говорили. По-друге, це все-таки пригодницька фантастика, комікс-фільм, і актори можуть цілком спілкуватися на сучасному сленгу. Наші діалоги живі, іронічні, зрозумілі глядачеві, як і сама проблематика фільму.

Про порівняння з фільмами Тарантино

«Безславні кріпакі» вийшли цілком оригінальної історією, а тарантіновський дух – це скоріше перша асоціація після перегляду тізера. На відміну від трейлера, він не розкриває сюжет, а лише передає загальну тональність і знайомить з головними дійовими особами. Я переконаний, що в Україні такої продукції ще не було і глядачів чекає маса сюрпризів.

Про бюджет фільму

Весь фільм вийшов досить недешевим: складні каскадерські трюки, реквізит, зброя та автентична одяг, що не шукали по складах, а створювали безпосередньо для нашого проекту. Все це коштувало грошей. Один з таких прикладів – триствольний пістолет, яке єврей продає козакові. Він називається «тризуб», і його виготовили з нуля спеціально для цієї сцени.

Про спецефекти 

Якщо вибирати між асами-каскадерами та комп’ютерною графікою, ми вибираємо перше. Графіка, безумовно, теж присутній, але це більше відноситься до ретуші: прибрати стовпи, дроти на тлі. Все, що можна було зафіксувати, ми зняли на майданчику.

Про трек Alina Pash 

Трек написала спеціально для фільму популярна реп-виконавиця Аліна Паш. Ми показали їй тизер і її надихнула історія пригод Шевченко і самурайська естетика. Герой рухається до своєї мети і його не ламають обставини. Ймовірно, їй і самій близька ця позиція, адже вона перегукується з філософією творчості Аліни Паш.

Про авторське кіно

«Безславні кріпакі» – це мій сценарій, моя концепція, я б сказав, що це авторське кіно, хоча і не схоже на те авторське, яке роблять інші українські режисери. В нашій кіносередовищі звикли, що режисери, які знімають артхаус, показують реальних людей і їх проблеми. Мені ж хочеться створити придуманий кіносвіт. Якщо кіно авторське, то це не означає, що воно не може бути жанровим.

Про плагіат в тизері

Найчастіше, кінохейтери – це люди, які не можуть похвалитися ні своєю причетністю до світу кіно, ні глибокими знаннями про те, як функціонує індустрія. І ще частіше – це ще й люди з вигаданими іменами під фейковий акаунтами. Вони критикують, не знаючи цін на кіновиробництво, особливостей Кінокухня, і головне, вони роблять це голослівно, навіть не дочекавшись прем’єри фільму! Тому, я давно перестав звертати на це увагу. Судити про якість продукту доцільно тоді, коли у тебе є можливість його оцінити. Ну, хіба що ці хлопці володіють екстрасенсорними здібностями і можуть бачити майбутнє.

Режисер фільму пригодницької комедії – Роман Перфільєв (“Лиса гора”). Головні ролі виконують: Роман Луцький, Сергій Стрельников, Яків Ткаченко, Ген Сето, Катерина Слюсар, Андрій Борис, Андрій Малинович.

Джерело: Телекритика

Читайте також

Український Тарантіно: восени вийде українська екшен-комедія “Безславні кріпаки”