fbpx

Нове українське кіно

Незалежний проект про сучасне українське кіно

«Максим Оса: золото Песиголовця» backstage: як знімали козацький пригодницький трилер

127

Творці фільму поділилися цікавими фактами та фотобекстейджем зі знімального майданчика «Максим Оса: золото Песиголовця». Прокат козацького пригодницького трилеру Мирослава Латика продовжується у кінотеатрах Києва, Львова та Одеси.

«Максим Оса: золото Песиголовця» — це перша в Україні стрічка, створена за мотивами коміксу. Кінокартина, яка поєднує в собі елементи детективу й готичного фентезі, відправляє у загадкове XVII століття, сповнене відьом, містичних істот та фактурних персонажів. Разом із головним героєм глядач побуває у лісах, болотах та кладовищі, відвідаєте темний замок й лігво Песиголовця.

Під час фільмування режисер Мирослав Латик прагнув створити нуарний та небезпечний світ містичних пригод. Частину цієї атмосфери вдалося зафіксувати на фото. Дізнавайтеся більше про процес екранізації коміксу з матеріалу видання “Нове українське кіно”. Фінальний результат стрічки дивіться у кіно. 

За темою: Мирослав Латик, режисер «Максим Оса: золото Песиголовця»: Я робив кіно для людей, які виросли на “Грі престолів”

Як розповіли творці, більша частина зйомок пригодницького трилеру «Максим Оса: золото Песиголовця» відбувалась на натурних майданчиках, тобто просто неба — у лісах, болотах, на фасаді старого замку тощо. Через це складно було передбачити погодні умови. Нерідко дощі та сильні вітри ускладнювали робочий процес, хоч і створювали у кадрі необхідну похмуру атмосферу. Задля зручності та комфорту команда вигадувала різні лайфхаки, наприклад, покривала локацію соломою, щоб не місити під ногами бруд.

Режисер Мирослав Латик на зйомках козацького трилеру

Персонаж фільму — відьма Марта

Більшою мірою зйомки відбувалися в Київській області. Болото, ліс — це було біля Академмістечка. Одна відірвана локація — це костел в Рівненській області. 4 зміни було в Кам’янці-Подільському, в Руській брамі, з якої творці збирали замок. Там і були відзняті всі інтер’єрні кадри.

Творча команда фільму

Команда прагнула з максимальною історичною точністю відтворити епоху XVII століття, сувору та похмуру атмосферу часів Великого Князівства Литовського. Для цього використовували автентичний реквізит та локації, які передають необхідний настрій доби.

Персонажі фільму — пан Пшелуцький та його жінка Хелена 

Актор Василь Кухарський, який втілив хороброго та відважного козака Максима Осу на екрані, поділився подробицями створення стрічки: “Мій перший знімальний день почався на мій День народження, і саме того дня ми знімали сцену мого поховання. Тому для мене — це було певним переродженням. Переформатуванням. Можна сказати, що саме тоді я прожив дуже важливий момент мого персонажа, що дозволило далі тримати це в голові, набирати більше “м’язів” героя”.

Актор Василь Кухарський на зйомках трилеру

Оператор-постановник Костянтин Пономарьов — ліворуч

Для акторки Альбіни Корж ця роль є дебютом на великому екрані. Вона зіграла доньку пана Пшелуцького — Маринку. “Я займалася сценічним боєм два-три рази на тиждень, від тренувань у мене виступили мозолі, тому всі пальці були перемотані, і ми з режисером вирішили, що ми їх так і залишимо перемотаними у кадрі”. Перед зйомками їй довелося опанувати бойові мистецтва, а під час фільмування одного з епізодів — навіть лізти у справжню петлю.

Виконавиця ролі Маринки Альбіна Корж

Пан Карл Фогель — рідний брат Хелени, молодої жінки Пшелуцького. У замку він виконує роль каштеляна, вчить Маринку фехтуванню та виконує особисті доручення князя. Виконавець ролі Сергій Деньга розповів про співпрацю з режисером та знімальний процес: “Ще на репетиціях народжувалися гарні ідеї, які ми втілили на зйомках. І на майданчику траплялись імпровізації, які потім увійшли в кіно”.

Виконавець ролі Пана Карла Фогеля актор Сергій Деньга

Анджейка — слуга князя Пшелуцького. Цей колоритний персонаж має неординарну зовнішність та певні фізіологічні особливості — зокрема на його обличчі багато ран через хвороби, а сам він кульгає й горбиться.

Як зізнається сам актор, одним з найважчих випробувань для нього, окрім сцени “голяка”, були зйомки сцени на болоті. За сюжетом Анджейка провалюється під лід, і не може звідти вибратися. “Це був грудень і я мав провести близько трьох-чотирьох годин у крижаній воді, граючи при цьому застряглу у болоті налякану дитину (…). Та от ми знімаємо перший кадр, я біжу по кризі, йде вже четвертий чи п’ятий дубль, я біжу, кричу свій текст, аж раптом лід тріскає, і я випадково насправді провалююся ногами у холодну воду. Мирославу це так сподобалося що врешті саме цей дубль і потрапив до фільму”.

Виконавець ролі Анджейки Володимир Гурін — праворуч

Синопсис

1636 рік. Польський король сплачує данину козакам, аби попередити повстання. Золото везуть до шинку Нахмана, де на нього чекає хорунжий Корсунського полку Максим Оса. Та замість загону з 5-ти братчиків до корчми завертає напівживий козак з пустими капшуком. Разом із ним Оса вирушає на пошуки зниклих побратимів і знаходить їхні понівечені тіла в глибині лісу. На місці злочину з’являється каштелян замку, пан Карл Фогель. За підозру у вбивствах та крадіжці панського золота козарлюгу беруть під варту й під тиском тортур намагаються дізнатися правду. Господар пан Йожеф, згадавши легенди про подвиги Максима Оси, виправдовує січовика та доручає розгадати таємницю смерті козаків і віднайти втрачені скарби. Осі доведеться розплутати відьмацьке павутиння та віч-на-віч зустрітися з містичним Песиголовцем. А про долю золота та його власника замовчує навіть писар, який веде цю оповідь…

Більше фотобекстейджів дивіться нижче

📷 Автор фото — Артем Галинський

Читайте також

«Я працюю на цвинтарі» backstage: як знімали драмеді з елементами чорного гумору