fbpx

Нове українське кіно

Незалежний проект про сучасне українське кіно

“Номери” на Берлінале: що пишуть кінокритики про фільм Сенцова-Сеітаблаєва

78

18 та 21 лютого на Берлінському кінофестивалі відбулася прем’єра фільму “Номери” Олега Сенцова та Ахтема Сеітаблаєва. Обрали найцікавіше з перших відгуків кінокритиків.

Номери” порівнюють з картинами Ларса фон Трієра та згадують Оруелла, проте через нестачу вдалих діалогів, називають його лише фільмом-гаслом. Що цікавого розповіли про картину ті, хто вже переглянув її на 70-му Берлінському кінофестивалі.

“Номери – це алегорія на тоталітарні країни, в якій усі події розгортаються на покинутому спортивному майданчику, що нагадує в’язницю… В основі сюжету абстрактний, абсурдний світ, в якому живуть безіменні люди-номери. Зрештою історія-антиутопія про боротьбу з тоталітарною системою обертається боротьбою людини з власними слабкостями: боягузтвом, сумнівами, зрадою. “Всі нічого не роблять, і ти повторюй”, – радить одна з героїнь фільму своєму партнерові”. Анастасія Магазова, Bird in Flight

У виданні відмічають, що спочатку дивитися фільм може бути важко, оскільки дія відбувається тільки в одному, закритому, скромному просторі, але як тільки глядач це подолає, фільм ефективно передасть відчуття “ув’язнення і психологічної клаустрофобії”.

Кінокритики вбачають у фільмі відтінки “Доґвілля” та “Мандерлея” Ларса Фон Трієра. Перш за все – в намаганнях Сенцова-Сеітаблаєва зберегти відчуття театралізації.

“Головний недолік “Номерів” у тому, що це цікавий різновид оруеллівської притчі, яка часом виглядає, як досить серйозна шкільна п’єса. Цей факт пом’якшується тим, що Сенцов сам був мимовільним гравцем в самодержавному театрі абсурду майже 5 років, до його звільнення в рамках обміну полоненими у вересні 2019 року”. Лі Маршал, Screen Daily.

Ту ж тезу підтримують у Cineuropa, також відмічаючи акторську гру.

“Концепція нагадує те, що Ларс фон Трієр зробив у “Доґвіллі”, але тут простір, дія та розповідь більш обмежені… Акторський склад ансамблю проробляє велику роботу, надаючи персонажам життєву силу і індивідуальність”. Ола Сальва, Cineuropa.

Номери Сенцова

“Ми б забрели на територію “Шоу Трумена”, якби Нуль не був таким жалюгідним. Найбільше він нагадує сумного шарлатана – Чарівника країни Оз, але без будь-якого пафосу останнього”. Screen Daily.

Критики відмічають цікаві комічні алегорії, що межують із фарсом, і саундтрек Мілоша Єлича, що коливається між веселою цирковою музикою з різкими духовими і ударними, і більш сентиментальними фортепіанними перервами, що дозволяє сприймати “Номери”, як кінематографічний маніфест про тоталітаризм. Проте зависоку оцінку фільму не готові поставити.

“В той час як “Доґвілль” знайшов спосіб висловити емоції своєї абсурдистської казки, “Номери” залишаються від них на відстані. Відсутність емоційної наскрізної лінії робить їх більш цінними як академічну вправу, ніж по-справжньому захоплюючою роботою”. Редмонд Бейкон, Goomba Stomp.

Фільм знято в ко-продукції України, Польщі, Чехії та Франції.

В Україні прем’єра “Номерів” намічена на осінь 2020 року.

Читайте також

Фільм “Носоріг” Олега Сенцова таки побачить світ

Залишити відповідь