Українська нова хвиля: Довженко-Центр покаже найкращі короткометражні фільми 2020
Національний центр Олександра Довженка (Довженко-Центр) 21 травня презентує восьмий альманах кращих короткометражних фільмів 2020 року «Українська нова хвиля: Перезавантаження».
Після прем’єри «Української нової хвилі» 21 травня альманах можна буде переглянути в основних кінотеатрах-партнерах в Києві (“Жовтень”, “Кіно42” і тд.), повідомили порталу “Нове українське кіно” у пресслужбі Довженко-Центру.
Темою цьогорічного альманаху стало перезавантаження – процес, при якому комп’ютер або інший пристрій повністю очищає, або відновлює вміст оперативної пам’яті та відновлює свою роботу заново. Проте, тема альманаху виходить значно ширше технічного визначення і стосується особистісної та суспільного виміру людського життя.
Альманах вибудуваний таким чином, що утворює новий аудіовізуальний твір зі своєю драматургією та візуальним стилем. Це зібрання фільмів демонструє настрої й тенденції в українському суспільстві та кіно 2020–2021 року. Цього року до «Української нової хвилі» увійшли шість фільмів:
Сурогат
«Сурогат» Станіслава Сантімова – Приз глядацьких симпатій Київського міжнародного фестивалю короткометражних фільмів (KISFF).
Чоловік знищує гніздо невідомої моторошної істоти. Але це не найстрашніша істота, яку він зустріне сьогодні ввечері. В анімації “Сурогат” послідовно витриманий антистиль. Він не бажає здаватись розумним чи затишним, а воліє насмішити та перелякати — дві найшляхетніші цілі.
* * *
Бульмастиф
«Бульмастиф» Анастасії Буковської – Спеціальний диплом журі на Київському міжнародному кінофестивалі «Молодість».
Випадкова зустріч загубленого бульмастифа Роя і ветерана війни на Донбасі – Міті (актор Євген Ламах), змінює долі обох, допомагає головному герою впоратися з важким минулим. Актуальна для України тема повернення до нормального життя військовослужбовців, розказана без прикрас і надмірного сентименталізму. Фільму притаманна простота форми та влучна іронія над експлуатацією теми війни в кіно.
* * *
Врятуйте мене, лікарю
«Врятуйте мене, лікарю» Дмитра Грешка – Головний приз в національному конкурсі на Міжнародному фестивалі короткометражних фільмів Wizart.
Фільм розповідає про роботу бригади швидкої допомоги під час новорічних свят в Києві. Головні герої — три працівники бригади швидкої допомоги: лікар, фельдшер та водій. Вони холодно виконують свою роботу, адже вже звикли і до тяжких випадків, і до самотніх бабусь, і до смертей. Одна зміна здається навіть не днем, а довгим роком. А атмосфера свята проявляється тільки у салютах за вікном та святковим зібранням працівників швидкої допомоги. Цей фільм дозволяє побачити те, що мало кому доступно, і зрозуміти як насправді живеться бригаді швидкої.
* * *
Двоє
«Двоє» Владислава Вітріва – Нагорода за найкращу акторську роботу у Національному конкурсі на Одеському міжнародному кінофестивалі.
Нона та Саша чотири роки разом. Їм вже за тридцять, вони разом живуть, сваряться через дрібниці та заощаджують. На них тиснуть соціальні норми та конструкти: вони так довго разом, але не одружуються і не мають дітей. Вони вирішують повінчатись і робити своє «довго і щасливо» самостійно, не чекаючи на чудо.
* * *
Килим
«Килим» Наталі Кисельової – Гран-прі Київського міжнародного фестивалю короткометражних фільмів (KISFF).
Толiк — підліток, який живе у прифронтовому містечку разом зі своєю мамою. Щодня вона просить його випрати килим, але йому не до того, він та його друзі мають бізнес — вони торгують рибою. До того ж він закоханий у молоду жінку та допомагає їй із немовлям. Так, за життєвими труднощами, ніхто не помічає, як приходить війна.
* * *
Прощавай Головін
«Прощавай Головін» Мат’ю Ґрімара – Найкращий український короткометражний фільм Одеського міжнародного кінофестивалю, Спеціальна згадка журі Generation 14plus Берлінського кінофестивалю.
Головін (актор Олександр Рудинський) — звичайний підліток зі спального району. Енергетики, музика, яскравий одяг, друзі та перше кохання — він насолоджується життям, але смерть батька змушує його задуматись про втечу в іншу країну. Бажання Яна дуже рішуче, але, як і в будь-якого підлітка, найсильніше бажання ламається о любов близьких. Коли він готується піти й попрощатися з сестрою, Головін розуміє звідки походить рішення про переїзд.
Цього року культурна інституція перезавантажує сам формат показу «Української нової хвилі» та вдається до експерименту. Покази «Хвилі» відбудуться не в стінах кінотеатрів, а у ревіталізованих, перезавантажених просторах по всій Україні. Вихід за межі традиційного кінотеатрального простору в місця, які були переосмислені, наповнені новими сенсами, допоможе краще розкрити потенціал фільмів молодих режисерів, які ламають стереотипні уявлення про українське кіно та змінюють його сприйняття у світі.
Точка старту – Довженко-Центр, колишня Київська кінокопіювальна фабрика, ревіталізована в сучасний культурний центр. Далі «Українська нова хвиля» крокуватиме великими містами: Івано-Франківськ – Промприлад. Реновація (інноваційний центр на базі старого заводу), Харків – Арт-Завод Механіка (колишній паровозобудівельний завод), Запоріжжя – LOFT Млин (історична будівля промислового млина Г.Нібура із 120-річною історією), Житомир – Електровимірювач (завод з виробництва електровимірювальної техніки), Дніпро – Центр сучасної культури (колишня губернська управа середини XIX століття), Одеса – Зелений театр, Львів – Муніципальний мистецький центр (реновована історична будівля).
Паралельно культурна інституція оголошує call для маленьких міст. Ті, хто займається культурними точками в ревіталізованих місцях, заповнивши форму, зможуть отримати фільми «Хвилі» для показу у своєму місті. Для цього пишіть на пошту i.promo@dovzhenkocentre.org або на сторінку Довженко-Центру в Facebook.
За темою: «Кіра Кіраліна»: Довженко-Центр повернув в Україну фільм, який вважався втраченим
Нагадаємо, Довженко-Центр передав із свого Фільмофонду копію стрічки «Мамай» Олеся Саніна, яка у 2003 була висунута на премію «Оскар» у номінації «Найкращий художній фільм іноземною мовою», для показу онлайн на Takflix.
____________
«Українська Нова Хвиля» – щорічний кіноальманах, бренд-проект Національного центру Олександра Довженка, який ставить за мету презентувати широкій аудиторії у всеукраїнському кінопрокаті найсвіжіші та найкращі короткометражні кінороботи молодих українських режисерів, що пройшли селекцію національних кіноконкурсів.
Від 19 квітня 2021 року виконуючою обов’язки генерального директора Національного центру Олександра Довженка стала Олена Гончарук, яка пройшла конкурсний добір на цю посаду.
Читайте також