fbpx

Нове українське кіно

Незалежний проект про сучасне українське кіно

Логіка вимагає пояснень: реакція соцмереж на результати 14-го конкурсу Держкіно

373

За підсумками 14-го конкурсу Держкіно, фінансування отримає 72 кінопроєкти. Реакція кінематографістів неоднозначна – зібрали головне з їх коментарів.

За словами голови Ради з державної підтримки кінематографії Андрія Дончика, обирали не більше двох проєктів для однієї компанії (продюсера) та не більше одного проєкту на одного режисера. “Також для ігрових фільмів широкої глядацької аудиторії умовою було обмеження бюджету до 25 млн грн, для авторських і копродукції – до 20 млн грн”, – заявив він. Незважаючи на прозорі умови конкурсу результати визвали чимало питань до них.

З повним переліком переможців пітчингу можна ознайомитись на сайті Держкіно. Портал “Нове українське кіно” зібрав головне з реакції кінематографістів на результати конкурсу.

“Мій кінопроєкт “Життя Антона” посів друге місце за балами (41,71) у категорії “Ігрові повнометражні фільми спільного виробництва мажоритарна копродукція”. Проте в цій категорії переможцями стали 4 картини, які посіли 1 (43,14 бали), 5 (40,86 балів), 7 (40,57 балів) і навіть 12 (37,57 балів!) місця. Подібна ситуація спостерігається і у інших категоріях, де, наприклад фільм “Батько”, який займав 21-шу позицію із рейтингом 36,14 балів, обійшов лідера рейтингу “Наші котики-2″ (42,29). Логіка того, що відбулося, не зрозуміла і вимагає пояснень!”, – написала режисерка Юлія Мироненко.

І поділилась рейтинговим списком кінопроєктів vs списком переможців 14-го пітчингу за категоріями.

Мій кінопроєкт "Життя Антона" посів друге місце за балами (41,71) у категорії "Ігрові повнометражні фільми спільного…

Опубліковано Yuliya Myronenko Вівторок, 6 жовтня 2020 р.

Український продюсер Ігор Савиченко також здивований переліком переможців і цікавиться логікою відбору. “Чому не за рейтингом? Чому не по порядку напрямків, опублікованих на сайті Держкіно? Це типу “подобається” / “не подобається”? І нащо тоді потрібен був весь цей цирк з експертами, пітчингами, документами, як за напрямком масового кіно підтримку має проект №21 з рейтингом 36.14?”, – написав він.

“Що не так з цією країною? Коли в усьому світі комікси вже довгий час вважаються найцікавішим і найуспішнішим матеріалом для екранізації, в наших конкурсах в ручному режимі обирають проєкти для фінансування, які набрали нижчі бали за проєкт КіберКрай. Хтось може відповісти, чому так? Дискредитація інституту кіно. Не дивно, що більшість аніматорів пішли в гейміндустрію”, – занепокоєний продюсер Андрій Корнієнко, чий проєкт “КіберКрай” також набрав більше балів за окремих переможців.

Своєю позицією також поділилась генеральна продюсерка Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Сінькевич:

“Дуже коротко про результати 14-го пітчингу ДержКіно України
1. Оголошуємо конкурс і даємо сумнівні рекомендації, що суперечать закону і логіці світового кінопроцесу – done.
2. Між першим і другим туром запускаємо маніпулятивне звернення з порушенням всіх норм моралі і закону з метою тиску на експертів та очернення активних компаній (посилання в першому коментарі) – done.
3. Проводимо 2й тур і провладні проекти ‘упс’ не набирають потрібні бали – тому давайте все перековбасимо в ручному режимі – done.
P.S. Розказуємо про великі плани щодо ювілею Лесі Українки, але фільм з прохідним по закону балом викидаємо – done.
Ну всіх вітаю! Дякую, дуже дякую!”

Питання також в продюсера фільму Червоний. Вогненне коло” Володимира Філіппова. “Ми зменшили до 24,9 державну частину на «Червоний. Вогненне коле», але це не було враховано взагалі”, – пише він.

В DocNoteFilms порівняло результати “з фіглярством” та “раундом інтернет-покеру в піддавки”.

“Команда DocNoteFilms після публікації оцінок експертів у другому турі пітчингу була свідома того, що шансів отримати підтримку нашого проєкту “Український Флот. Столітня Традиція” небагато і це нормально в умовах високої та гідної конкуренції. Але найголовніше тут – це чітко прописані та рівні умови. Результати засідання Ради на скріншотах, червоним позначені підтримані Радою Держкіно проєкти. І це лише в національному неігровому кінематографі. Ми остаточно зневірились в доброчесності Держкіно”, – написали вони.

“А можна мене додати до переліку переможців пітчингу?
Хоча відверто я участі не приймав та проекту в мене немає.

Ну я так зрозумів, що це не принципово”, – написав режисер Наріман Алієв.

А можна мене додати до переліку переможців пітчингу?Хоча відверто я участі не приймав та проекту в мене немає.Ну я так зрозумів, що це не принципово.

Опубліковано Наріманом Алієвим Вівторок, 6 жовтня 2020 р.

Звичайно є й позитивні відгуки про результат, перш за все від переможців пітчингу, серед яких більш ніж гідні кінопроєкти. Наприклад, “Свято Хризантем” режисера Семена Мозгового та “Кава з Кардамоном” режисера Станіслава Капралова, які із задоволенням поділилися новиною про перемогу.

Добірку найцікавіших кінопроєктів – переможців 14-го пітчингу – очікуйте в нас на ресурсі найближчим часом.

Чи надасть Рада Держкіно пояснення кінематографістам стосовно логіки результатів – поки невідомо.

Читайте також

За підсумками пітчингу: 7 нових фільмів, які отримають від Держкіно фінансування